SIA 2017

Aplica cu ideea ta pana pe 7 mai!

Social Impact Award se adreseaza tinerilor care isi doresc sa schimbe probleme sociale curente intr-un mod inovativ, initiind proiecte sau chiar organizatii.
Ideile pot adresa diferite teme: saracie, sanatate, educatie, mediu, energie, tehnologie si comunicatii, drepturile omului, discriminare, etc.

Premii

Castigatorii competitiei vor primi premii totale in bani de 5.000 euro (3 x 1.500 euro + 1 x 500 euro), dupa cum urmeaza:

  • 3 premii a cate 1.500 euro fiecare, in urma evaluarii juriului
  • 1 premiu de popularitate in valoare de 500 euro pe baza votului online din septembrie 2017.

In afara premiilor in bani, reprezentantii proiectelor castigatoare vor avea posibilitatea de a participa la workshop-uri internationale si vor beneficia de un abonament nelimitat la Youth Hub Bucharest in perioada mai – august 2017.

Calendar competitie

Proiectele vor trebui inscrise in competitie pana la data de 7 mai, ora 23:59.
Juriul Social Impact Award va selecta cele mai bune 15 proiecte dintre cele inscrise, urmand ca acestea sa intre intr-o etapa de incubare pe perioada verii. In 5 octombrie, un juriu format din experti in materie de antreprenoriat social va selecta 3 proiecte castigatoare. De asemenea, ideile finaliste participa si in etapa de Vot Public in urma careia se va selecta premiul de popularitate.

  • 28 februarie – eveniment de lansare – Universitatea Alternativa (Dacia, nr. 99)
  • martie-mai – Program educational SIA in București, Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Ploiești, Constanța și Brașov
  • 7 mai ora 23:59 – Termen limita inscrieri proiecte
  • 25 mai – Eveniment anuntarea finalistilor
  • iunie – septembrie – Perioada de accelerare a ideilor
  • septembrie – Desfasurarea Votului Comunitatii
  • 5 octombrie – Finala SIA 2017
  • 1-3 noiembrie – SIA International Summit (Belgrad) cu participarea castigatorilor din toate cele 20 tari

Perioada de accelerare

Intre lunile iunie si septembrie, cele 15 echipe preselectate de juriul Social Impact Award participa la o perioada de incubare a ideilor lor ce consta in:

  • acces la workshop-uri pe diverse teme (conturarea modelului de afaceri, marketing si promovare online, cunostinte de baza in materie de finante, crearea unei prezentari captivante)
  • fiecarei echipe i se va desemna un mentor – antreprenor, membru al comunitatii cu experienta in cresterea ideilor de afaceri.
  • acces la spatiul Youth Hub, Universitatea Alternativa si la resurse.

Pe parcursul acestei perioade, echipele trebuie sa pregateasca un material video de prezentare pentru derularea Votului Comunitatii si o prezentare a evolutiei ideii lor in urma acestei perioade de incubare pentru interviul cu juriul Social Impact Award.

Criterii jurizare

In alegerea proiectelor juriul va tine cont de 3 criterii:

  • Inovare: proiectul si implementarea lui trebuie sa fie inovatoare, sa propuna solutii si abordari noi ale unei probleme sociale.
  • Impact social: proiectul trebuie sa aiba un impact masurabil si semnificativ in societate. Echipele trebuie sa demonstreze atat eficacitatea ideii, cat si fezabililtatea acesteia.
  • Planificare realista: Pentru o buna implementare, proiectul trebuie sa aiba obiective masurabile si realiste. De asemenea, trebuie sa includa o planificare riguroasa a actiunilor de intreprins, dar si a resurselor umane care vor fi mobilizate in acest sens.

Te incurajam sa ne contactezi oricand la adresa diana.morea@globalshapers.ro pentru orice intrebari legate de procesul de inregistrare in competitie.